vrijdag 15 januari 2016

Posner Park, Texas Roadhouse en Sanford airport

Vanmorgen werd ik wakker van een vreemd geluid, het regende! Dat hadden we niet besteld.
De buitentemperatuur was wel boven de 20 graden dus het was totaal niet koud.
Tijdens het facetimen met Nathalie hoorde ik dat zij vanmorgen de auto sneeuwvrij had moeten maken en er een aardig pak sneeuw lag. Dat is nu bijna niet voor te stellen nu we hier zijn.
Sebastian stuurde een whap dat hun vlucht vertraagd was en ze in plaats van 15.15 uur nu om 17.15 uur zouden vertrekken. Uiteindelijk werd dit 17.40 uur, dat is wel balen natuurlijk. Ze komen nu pas om 21.30 uur aan i.p.v. 19.45 uur.

De lucht klaarde al snel op en het werd zelfs warm buiten. We tankten de auto vol (1.81 een gallon, echt een giller). Tom rekent meestal eerst binnen contant af en tankt de auto dan vol, nu ook voor 20 dollar een volle tank.

Hierna reden we naar Posner Park want ik wilde graag even neuzen bij Books a Million om te zien of er leuke kookboeken te koop zijn. Vooral die van Australische chefs lijken ons leuk door het programma Masterchef Australië. Jammer genoeg waren deze niet te vinden, wel de boeken van Amerikaanse chefs en Britse zoals Jamie Oliver, Nigella Lawson en Gordon Ramsay. Maar die kunnen we in Nederland ook kopen in de boekhandels.

Vandaag zagen we voor het eerst dat er in Posner park ook een bioscoop zit, het zag er nieuw uit met een mooie bar en zelfs op een normale vrijdagmiddag was het er behoorlijk druk.


Bij ieder bezoek aan Florida wil ik graag mijn nagels laten doen en vandaag heb ik Tom over kunnen halen om een keer een pedicure behandeling te nemen.


Ik ging voor een manicure en pedicure behandeling. Zo fijn, ik zou dit in Nederland ook wel willen doen. Een "normale" pedicure in Nederland is toch wel heel anders dan zo'n spa behandeling.
Tom had het ook fijn gevonden en kon er niet over uit hoe lang ze bezig kunnen zijn met een paar voeten.
De dames praatten onderling in hun eigen taal en toen ik vroeg of dit Thais was, antwoordde ze dat het Vietnamees is. Ik kan er niks van opmaken, maar dat zullen zij wel hebben met Nederlands, haha.
Na afloop geven de dames een schouder/rug massage maar bij andere vrouwen ging het er zo hard aan toe dat ik maar zei dat ik een "back injury" had. Ik ben bang dat zo'n massage met al dat geklop meer schade oplevert in mijn rug dan dat het goed doet.

Nadat we boodschappen gedaan hadden bij Publix gingen we even terug naar huis om daarna op tijd te gaan eten bij Texas Roadhouse. Hier was het al druk en we moesten 25 minuten wachten tot er een tafel vrij was. We kregen een buzzer mee en konden binnen zitten wachten terwijl we ons tegoed deden aan de dop pinda's. Het is zo grappig om de doppen gewoon op de grond te gooien.
Met de voucher voor een gratis appetizer bestelden we Tater Skins en als hoofdgerecht had ik Baby back ribs en Tom een sirloin steak met pepersaus. We kregen er de lekkere warme kaneelbroodjes bij en een House salad en ik was een beetje dom door ook nog een fully loaded baked potato te bestellen. Ik had nu beter voor meer groenten kunnen kiezen want de Tater skins waren nog lang niet op.
We vroegen voor deze keer een doggy bag want misschien lustten Sebastian en Hannelore later op de avond nog iets.
Naast onze tafel kwam het personeel nog line dancen. Altijd leuk om te zien.


Ohne Käse und Speck hat das leben keinen Zweck ;)




Rond half 9 gingen we richting Sanford airport want het toestel van Sebastian en Hannelore zou om 21.20 uur landen. We wachtten buiten tot ze door de deuren kwamen en eindelijk om 22.30 uur liepen ze naar buiten toe. De vertraging was ontstaan doordat het toestel waarmee ze gevlogen hadden, een "aanvlieging" met een vogel had gehad en goed technisch nagekeken moest worden voordat het vertrekken kon.

Ze waren het behoorlijk zat van de lange reis en onderweg zeiden ze dat ze eigenlijk nog wel wat wilden eten. We reden naar Five Guys in Celebration maar deze was om 22 uur al gesloten. Toen viel de keuze op Wendy’s waar alleen de drive thru nog open was. Ze namen allebei een hamburger met frites en voelden zich daarna gelijk weer een stuk beter. Om kwart over 12 waren we bij het huis waar we even snel een rondleiding gaven en daarna gingen ze lekker douchen en naar bed.
Ik ben blij dat alles goed gegaan is met hun reis en ze nu ook gezellig vakantie komen vieren.

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat ze er zijn, jammer van de vertraging. En oh wat kun je dan een trek hebben na zo'n trip, dan gaat zo'n hamburger er natuurlijk wel in. Heerlijke dag ook voor jullie en dat eten ziet er heerlijk uit (ook om 8 uur 's ochtends haha)
    Geniet met zijn allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de vertraagde vlucht, maar heerlijk dat ze er zijn. Leuk om de foto's van posner park te zien, ik laat mijn nagels daar ook altijd doen en wij snuffelen ook graag bij Books a Million! Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé hoe lekker, weer compleet, dat is helemaal top!
    Nu met z'n allen verder genieten, na overigens een heerlijke florida-dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag weer.
    En ik denk dat Tom nu voortaan wel mee wil naar de pedicure.
    Zo lekker he.
    En Anita hier in Nederland komen er ook steeds meer hoor misschien ff zoeken bij jullie in de buurt,maar dan kan je thuis ook:)
    En fijn dat Sebastiaan en hannelore er ook zijn,geniet van het mooie weer daar hier is het niet best!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om over Posner Park te lezen, slaat nergens op want het is een shopping mall maar we komen er ook graag Waar je al blij van word op een druilerige zaterdag hahahahaha. Laura en ik gaan er ook altijd voor de nagels en moeten ook lachen om dat onverstaanbare geklets en gegiechel van de dames. Die bios was er verleden al maar we haddeb geen tijd meer om er naar een film te gaan. Heerlijk dat de kids er zijn......die arme Nathalie blijft achter in de sneeuw.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat ondanks de vertraging alles voor de rest goed is gegaan en dat je zoon met zijn vriendin goed is aangekomen. Gezellig verder gaan genieten met zijn vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Balen van de vertraging, maar ze zijn er! Gezellig en genieten samen! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk zo'n handen en voeten behandeling. Jammer dag de reis van Sebastian en Hannelore vertraagd was. Logisch dar ze helemaal afgedraaid waren. Maar ze zijn er! Heb het maar heel gezellig met elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kids zijn er dus nu wordt het nog gezelliger! Wat een enorme borden eten zijn het toch, dat blijft me steeds verbazen. Krijgen jullie het ook allemaal op?
    Lekker verder met genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke dag, kon alleen nergens terug vinden of de pedi van Tom was bevallen :)
    Lekker genieten met de kids en arme Nathalie, home allone in the snow...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gebeurt er toch met Tom deze vakantie ?? Eerst wil die fitnessen, HALLO je hebt vakantie, en nu bij de manicure, wat is het volgende ;-)Texas Roadhouse bring back memories... Veel plezier met Sebas & Hannelore.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lees ik toch weer iets wat ik nog niet wist: De bios in Posner park en een Five Guys in Celebration.
    Ga zo door met al die tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi overzicht van een lekkere dag, gelukkig dat jullie nu gezelschap hebben want anders gaan jullie je misschien vervelen, haha, dubbel genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En hoe is het Tom bevallen bij de pedicure??? Geniet ervn met zn alle nu !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke dag, shoppen en de pedicure ( ik weet niet of ik dat eens ga doen), lekker eten bij Roadhouse en als klap op de vuurpijl Sebas en vriendin die aankomen. Veel plezier met zn vieren.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat Sebastiaan en Hannelore er nu ook zijn, jammer van de vertraging. Je krijgt vast niet genoeg te eten in Economy van Tui, ik hoor wel vaker dat ze er hongerig uitkomen.
    Leuk hoor Tom bij de pedicure en waarom niet ;-)
    Geniet vandaag van een zonovergoten dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk dat ze er zijn. Kan me zo goed voorstellen dat ze zin hadden in een warme hap na die lange vlucht. Ook voor hen kan de vakantie nu beginne. Geniet samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beetje laat met reageren, maar heb het kntzettend druk, maar wat fijn, dat Sebastian en Hannelore zijn gearriveerd! Nu lekker met z'n vieren genieten!

    BeantwoordenVerwijderen