donderdag 14 januari 2016

John's Pass, Salvador Dali museum en Carrabba's

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan en genoten van het zonnetje op het terras bij het zwembad.
De jacuzzi was weer zalig warm.
Rond de middag gingen we op weg naar John's Pass Village and Boardwalk in Madeira Beach.
Hier waren we al eens eerder geweest en er hangt een leuk sfeertje. De hele omgeving daar ademt een andere sfeer uit dan in Orlando.
Onderweg richting Tampa zitten veel bedrijven die campers (R.V.'s) verkopen en op borden langs de kant van de weg zagen we dat er van 13 tot 17 januari een speciaal event is: de Florida RV super show. Ik heb nog nooit zoveel campers bij elkaar gezien.

Mooie wolkenpartijen onderweg
Zo'n watertank doet me denken aan de film Flodder in Amerika
In Madeira Beach konden we in de hoofdstraat parkeren en we bekeken de gezellige winkeltjes. Veel zaakjes verkopen t-shirts met grappige opschriften en ik heb erg moeten lachen om diverse teksten.

Al lopend over de boardwalk zagen we veel meeuwen, pelikanen en ook een aantal dolfijnen. Deze waren helaas moeilijk te fotograferen.
Er stond op een gegeven moment een man naast me die volgens mij te vaak in Seaworld komt, haha.
Hij riep ineens heel luid; Oh look, they have let the dolphins out!

Je kunt hier dolfijnentours boeken en parasailen. Er lagen veel vissersboten en de terrasjes waren goed bezet.

Er zijn diverse leuke strandtentjes waar je kunt eten en ook een Hooters, Bubba Gump en Kilwins.

Speciaal voor Rick
Na een poos rondgelopen te hebben dronken we koffie in een gezellig tentje en reden we naar St. Petersburg.

Ik had al een hele poos het Dali museum op mijn to-do lijstje staan. Normaal bedraagt de entree 24 dollar per persoon maar op donderdag hebben ze een speciale actie. Van 17 tot 20 uur kost een kaartje 10 dollar.
Tot onze verbazing moesten we voor het parkeren ook 10 dollar betalen en bij terugkomst op de parkeerplaats was het hokje verdwenen.

Het Salvador Dali museum is een mooi gebouw en ligt aan de haven in St. Petersburg. Het museum is gewijd aan de werken van de Catalaanse schilder Salvador Dalí. Het is gebaseerd op de privécollectie van de kunstverzamelaars Reynold en Eleanor Morse. Je kon een audio tour doen maar wij liepen zelf langs de diverse schilderijen.
Erg imposant om te zien allemaal, zoveel verschillende stijlen.
Vanaf 23 januari tot 12 juni 2016 komt er een speciale tentoonstelling "Disney and Dali",
Dat zal een leuke tentoonstelling worden neem ik aan.
Het werd langzaam aan steeds drukker dus een hoop mensen maken gebruik van de deal.

Na een poos rondgelopen te hebben, bekeken we de leuke spullen die te koop waren in de souvenir shop maar hebben uiteindelijk niets gekocht.
Er hingen hier replica's van de diverse schilderijen, waaronder dit interessante schilderij waarin je Abraham Lincoln ziet (van een afstand).
foto van internet

Onderweg naar huis kwamen we in een gigantische file terecht en tot aan de afslag naar de I4 hebben we er anderhalf uur gedaan.
We hadden achteraf dus beter in St. Petersburg kunnen gaan eten maar stopten nu onderweg bij Carrabba's Italian grill omdat het anders helemaal zo laat zou worden.
In het verleden zijn we wel vaker bij Carrabba's geweest en dat is een paar keer tegen gevallen maar we wilden het een nieuwe kans geven.

Het interieur van het restaurant zag er niet zo gezellig uit maar we konden wel direct aan tafel.
Ik nam de Parmesan crusted chicken Arugula ( Sautéed chicken breast crusted with grated parmesan and panko breadcrumbs topped with fresh arugula, tomatoes and shaved parmesan cheese in our Mediterranean lemon vinaigrette with pasta Alfredo).
Tom koos Cioppino (Mediterranean-style seafood stew with white fish, shrimp, bay scallops, clams and mussels served with baked ciabatta).
We namen allebei een Italiaanse salade vooraf en kregen er lekker warm brood bij. Mijn kip was kurkdroog en de ober wilde het al omwisselen voor iets anders maar ik had geen zin om langer te wachten. Ik at ongeveer de helft op en later bleek dat er niet voor berekend was op de bon.

Dat was nu ook weer niet nodig want de ober kon er niks aan doen en had zijn best gedaan, dus we lieten een goede tip voor hem achter.
We waren rond half 10 thuis, zo laat hadden we het nog niet gemaakt, haha.
Na een koffie en een lekker drankje gingen we relaxen in de jacuzzi.

1. Wat een heerlijke dagen hebben jullie al achter de rug! Prachtig werk heeft Dali gemaakt, hè, ik vind hem fantastisch! Het nieuwe museum staat nog op steeds mijn lijstje,... Jammer van de kip, maar wel netjes dat de rekening aangepast is.

2. John's Pass brengen wij altijd even een bezoekje. Er hangt daar inderdaad een gezellig sfeertje en de winkelstraatjes hebben ook leuke shops. Fijn dat jullie genoten hebben in het Dali museum. Wel duur 10 dollar parkeren overigens. En ik heb zo heti idee dat dit voor jullie wel de laatste keer eten bij Carrabba's was.

3. Jonns's Pass is inderdaad erg leuk. Wij waren er met niet zo'n goed weer dus nog maar eens gerug een volgende keer. En Carraba's staat niet op de lijst hahahaha. Hoe heerlijk is het om de avond al bubbelend af te sluiten?
    Have Fun!!

4. Weer een leuke tip, dat plaatsje. Wat ziet het er gezellig uit. Prachtig is het Dali museum hè! Rj werd ook wat groen van het parkeergeld😉.
    Netjes opgelost van de kip!

5. Weer een leuke tip, dat plaatsje. Wat ziet het er gezellig uit. Prachtig is het Dali museum hè! Rj werd ook wat groen van het parkeergeld😉.

6. Heerlijke dag! Jammer van de file en het tegenvallende eten. Wel mooi opgelost van de ober.

7. Wat leuk bij Johnns pass , ik had het vorig jaar ook genoteerd op mijn lijstje, maar het is er nog niet van gekomen om er heen te gaan! Verder een mooie dag , Dali museum bezocht, wel apsrt dat het huisje op de parkeerplaars weg was later. Lijkt wel banansplit! Veel plezier verder!

8. St Johns Pass ziet er leuk uit, hebben we nog nooit bezocht, gaat op de to do list :-)
    Thanks voor de foto Anita .. LOL!

Jammer van de kip, maar verder een superdag!!
    Knuffels !

9. Leuk idee St Johns Pass, zelfs Rick en Mandy zijn er nog niet geweest!
    Wat raar dat dat hokje op de parkeerplaats opeens weg was. Mobiel oplichtingshokje misschien, haha.
    Have fun!

10. Ja, leuk! Zo'n dagje Johns Pass, Dalí en Carabba's hebben we ook gedaan de vorige keer, incl de deal op donderdag :-) Wij vonden het museum ook erg mooi, weer heel anders dan die in Spanje.

Wij zijn de vorige keer bij Carrabba's op de I4 geweest, echt waardeloos. Maar die in Clearwater was aanzienlijk beter en gezelliger van binnen! Wel goed opgelost!

Veel plezier nog!

11. Er hangt inderdaad een heerlijk sfeertje bij John's en wat een mazzel dat je dolfijnen hebt gespot!
    Nu weten jullie dan echt zeker dat je in dat restaurant niet meer terug hoeft e komen, wel netjes opgelost!

12. Wat een mooie foto's van johns pass zijn er ook nog nooit geweest.
    Weer een goede tip:)
    En jammer van het eten,altijd vervelend als het tegenvalt.
    Carrabba's zal je deze vakantie niet meer zien denk ik zo maar😉

13. Johns pass ziet er inderdaad heel sfeervol uit. Droge kip, bah. Dat zal het besluit om niet meer naar carrabba's te gaan nog duidelijker maken.

14. Toch weer een heerlijke dag ondanks de "miskleun" bij Carrabba's. Wij gaan wel eens bij de Premium outlets, daar hebben wij wel altijd lekker gegeten, maar je kan het natuurlijk altijd net treffen, dat hebben wij in onze laatste vakantie wel last van gehad bij een paar restaurants. We zeggen er tegenwoordig ook altijd gelijk wel wat van als het eten niet goed/lekker is maar ook bij ons dan wel zo van "hier niet meer terug";-) gelukkig is er keus genoeg om lekker te eten. Enjoy!!

15. Jammer van het eten maar wat een leuke dag. En weer een tip voor ons lijstje. Ziet er leuk uit. Echt zo'n struin stadje. En die foto van die hond hilarisch.

16. Gezellige dag, prachtig museum. Jammer van de file, het is altijd een gok de 4. Van Carrabbas ben ik in mei vreselijk ziek geworden, waarschijnlijk de kip. St John's Pass is altijd gezellig. Fijne dag!

17. Nou dat restaurant kan definitief van jullie lijst(je) :-) Leuke foto van jou tegen die houten boarding. Op het moment (denk ik) dat jij dit leest zijn S&H al op Schiphol. Zeer toevallig komen ze met het zelfde toestel als waar jullie meegevlogen hebben. Geniet ze verder.

18. Zoooooo, weer helemaal bijgelezen! Wat een heerlijke dagen, beetje jaloers, het is zo lekker een zonnetje in de winter!
    Dali en Disney, wie weet van de zomer, we zitten er dan 3 dgn.
    Het eten ziet er weer heerlijk uit afgelopen dagen, maar ik ben niet anders gewend van jullie, jammer dat het gister wat minder was. Have fun!

19. St John's Pass is leuk...heb er goede herinneringen aan....vooral de aanval van de meeuwen..die vonden mijn ijsje ook zo lekker....Carrabas, zullen wij dus ook niet op ons lijstje zetten...jammer.