maandag 11 januari 2016

Op naar Florida! en Longhorn

In de nacht van zondag op maandag heb ik onrustig geslapen, zo'n gek idee dat we 's avonds al in Florida zouden zijn. De wekker hadden we gezet op 3.15 uur maar deze ging om de een of andere reden niet af en gelukkig werd ik om 3.40 uur wakker.
Alle koffers en trolleys stonden gepakt en moesten alleen nog in de auto gezet worden.
Ik injecteerde mezelf met een spuit tegen trombose, deze had ik na overleg van de arts gekregen.
Na een heel snel ontbijt en de auto geladen te hebben, gingen we op weg naar Schiphol.
Sebastian reed met ons mee zodat hij de auto weer mee terug kon nemen. Het was uitzonderlijk rustig onderweg en binnen een uur en een kwartier waren we al bij de parkeerplaats op Schiphol. Het was fijn dat hij erbij was want we hadden twee trolleys en twee koffers plus de rolstoel.
Het inchecken verliep spoedig en we konden plekken krijgen bij het raam op rij 3 A en C in plaats van de plaatsen in het midden op 3D en 3F.
Na afscheid genomen te hebben van Sebastian (die zien we vrijdagavond weer) gingen we een hapje eten bij Bread, lekker een ham-kaas croissantje/saucijzenbroodje en beker thee/koffie.

Tom kocht een aantal doosjes sigaren en ik wat leuke tijdschriften.
We kwamen er achter dat Tom z'n e-reader vergeten was, maar hij kan voorlopig de mijne gebruiken en Sebastian kan die van hem aan het eind van de week meenemen.
Bij de douane was het rustig en we liepen op ons gemak naar de gate waar het vliegtuig op tijd vertrok, al om 9 uur. Wat een mooi vliegtuig is de Dreamliner,


We hadden stoelen in Star Class geboekt en hadden veel beenruimte, de stoelen konden ook een eind achterover. Daarbij kon je een beensteun mee laten gaan, zodat het net leek of je een bed had. Helemaal top. Iedere stoel heeft een groot eigen scherm voor films en spelletjes.
De vlucht zou 9 uur en 3 kwartier duren en we werden goed verwend met allerlei drankjes en hapjes.
We hebben allebei nog een poos geslapen en terwijl Tom een film keek, las ik in mijn nieuwe boek "Lieveling" van Kim van Kooten, die ik onlangs gekregen had.


's Morgens kregen we een groente omelet met brood en wat fruit en yoghurt en in de loop van de middag hadden we de keuze tussen kip-kerrie of rundvlees met pepersaus.
Op deze foto kun je de afstand zien tot de stoel voor je, het was soms zelfs moeilijk voor me om bij mijn spullen te komen die ik er opgeborgen had.

Je kon goed merken dat het toestel nieuw was, het was veel stiller en had een leuk gadget, want de ramen konden geblindeerd worden, maar je kon toch naar buiten blijven kijken. Dit kon je zelf regelen door aanraking.
We konden zo nu en dan de cockpit inkijken waar ze met 3 man zaten.

Printscreen, met dank aan Wilco
Toen we geland waren kwam ineens Ron, de man van Monique B., ons de groetjes doen van haar. Ik hoorde iemand zeggen, "ja maar hoe zien ze er uit dan?" en doorat ik Nederlands hoorde keek ik op en herkende Ron eigenlijk direct van het blog van de Biegjes. Monique had gelezen dat wij op dezelfde vlucht zouden zitten als Ron. Vorig jaar hadden de kinderen bij Monique in het toestel gezeten, erg toevallig.
Ron bood aan ons te helpen met de bagage. Dat kwam goed uit, want anders was het wel een onderneming voor Tom om mij te duwen en de bagage mee te nemen.
Bij de paspoortcontrole duurde het best wel een poosje voor dat we erdoor waren en omdat we aangegeven hadden voedsel bij ons te hebben (o.a. kaas en beschuit) moesten we langs een extra controle. Hier werden Toms sigaren ook uitvoerig bekeken.
Eenmaal buiten gekomen zag ik Sally staan die Ron kwam ophalen, ook haar herkende ik van de blogs.
Bij Hertz stond er een gloednieuwe witte Ford Escape voor ons klaar waar alles prima in paste. Het is niet ver lopen naar de parkeerplaats dus dat is makkelijk en om even na tweeën konden we al richting Davenport gaan rijden. Het was 19 graden en zonnig met een strakblauwe hemel. Wat heerlijk om hier weer te zijn, het voelt zo als thuiskomen. Net of we er vorige week nog waren.


Wat wel vreemd was, is dat we in Watersong niet rechtsaf hoefden te slaan richting Tigerlily Court maar door moesten rijden naar het huis dat we gehuurd hebben. Dit ligt in een ander gedeelte en was even wennen voor ons. De villa en het interieur zagen er prima uit en we zullen ons hier goed vermaken de komende weken. Er stond een fles witte wijn voor ons klaar, heel aardig.


Morgen zal ik wat meer foto's plaatsen van de villa, de keuken is geweldig en er staan heel mooie meubels en alles is heerlijk ruim.
Omdat de internetverbinding niet direct lukte belde ik eerst even met de kinderen, dat is het voordeel van zo vroeg aankomen, dat je nog op een beetje schappelijke tijd kunt bellen.
We besloten al vroeg te gaan eten en daarna wat boodschappen te doen bij Publix zodat we morgenochtend thuis kunnen ontbijten. Het plan is om morgen later op de dag wel uitgebreid alle paden door te lopen bij Walmart voor alle andere boodschappen.
Het was even de vraag waar we zouden gaan eten maar de keuze viel op Longhorn.
Hier was het om half 6 niet druk en we kozen als starter Wild West Shrimp die we gratis kregen met een voucher. Het was erg lekker, maar alleen veel te veel, je kon hier makkelijk met 4 personen van eten.
Tussendoor kregen we een Caesar salade en Tom had biefstuk met  Jalapenos gekozen en ik gebakken zalm met rijst. Het smaakte goed maar was teveel, ik kreeg mijn bordje niet leeg.


Crispy, hand-battered shrimp with spicy cherry peppers, garlic butter and Ranch dressing

Atlantic Salmon marinated in bourbon marinade and grilled to flaky perfection, served over rice


Bij Publix haalden we snel wat boodschappen zoals vleeswaren, melk, water, thee, bier, cornflakes, jam, eieren en kiwi's. We weten hier al aardig de weg dus dat was zo gepiept.
Thuis dronken we een koffie en thee en rond 10 uur gingen we naar bed, want we waren het behoorlijk zat.

35 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat jullie er zijn na een relaxte vlucht, rechtstreeks is toch wel prettig. Nu lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in de Sunshinestate! Jullie zijn op een mooie zonnige dag gekomen, hopelijk blijft dat zo. Veel plezier gewenst, wij gaan over een paar dagen naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne reisdag en wat heerlijk, dat jullie er weer zijn. Mooie auto en villa, goed begin! Lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie zijn er!!!
    Fijn dat jullie hulp hadden met de bagage.
    Wat zijn die porties in de restaurants toch enorm. De starter zou voor ons (2-en) al genoeg zijn.
    Have fun!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat de reis voorspoedig is verlopen. Erg benieuwd naar jullie verhalen en culinaire uitstapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, jullie zijn er! Lekker blauwe lucht meteen. En wat een voorspoedige vlucht. En mazzel dat je op tijd wakker werd zeg!!
    Lief van Ron dat hij even hielp.
    Veel plezier en geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn hoor dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier in Florida.
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk dat jullie weer in Florida zijn! Fijn dat de reis er weer op zit en jullie nu weerman allesweter Florida zo fijn maakt kunnen genieten! Toe ik las dat Tom zijn E reader was vergeten, besefte ik dst ik was vergeten boeken te sturen.... Ik zal het alsnog doen.... Fijne tijd in Florida!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmnn, de autocorectie maakt er weer wat moois van.. Er moest natuurlijk staan dat jullie weer van alles wat Florida zo fijn maakt...

      Verwijderen
  9. Wat en heerlijk soepel verlopen reis. En wat lekker om zo vroeg aan te komen. Heel veel plezier en lekker van alles genieten.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat de reis zo goed verlopen is. En gezellig om Ron tegen te komen, fijn dat hij kon helpen. Nu lekker bijkomen van de reis en dan heerlijk genieten. Wij genieten via je blog mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad en lekker om er weer te zijn he? Ik vond het wel grappig dat ik nog net op tijd uitvond dat jullie op dezelfde vlucht als Ron zaten :). Die villa is trouwens erg mooi, de Moolenschotjes hebben er volgens mij afgelopen zomer gezeten! Veel plezier en ik lees gezellig mee. Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk weer. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn jullie weer "thuis". Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een goede vlucht met de Dreamliner, een mooie villa en ook nog een heerlijk diner bij Longhorn, ben er jaloers op, ik zou zo willen ruilen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat jullie er weer zijn! Lekker genieten samen, we zijn benieuwd naar jullie verhalen. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe heerlijk is dat om weer in Florida te zijn......en dat na een fijne vlucht. Super dat Ron nig geholpen heeft, wat is het toch een kleine wereld soms. Geniet er maar lekker van, dan geniet ik met jullie mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk dat de reis zo soepel verliep, en helemaal alig dat je dan al zo vroeg daar bent om te beginnen met genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohw wat lekker jullie zijn er, en wat een relaxte vlucht zeg..
    Al gegeten bij Longhorn.... hmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er wel lekker relaxed uit star class, is al een goed begin. Aardig van Ron dat hij jullie nog geholpen heeft.
    Ben best een klein beetje jaloers, heerlijke temperatuur, mooie villa, mooie bolide en dan nog ff bij de Longhorn langs;-)
    Wel heeeeel veel eten, ik denk dat Rob en ik ook al genoeg hadden aan het voorgerecht. Ha,Ha!!
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge jonge wat een lekker begin van de reis. Ik krijg prompt heimwee want het is zo herkenbaar. Ben benieuwd naar de villa. En jullie verdere avonturen. Welkom thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat jullie er weer zijn. En dan nu lekker genieten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Boffen zeg, die mooie plekken in het vliegtuig, dat maakt de reis een stuk comfortabeler. Heerlijk dat jullie er zijn en nu genieten maar!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh heerlijk Anita & Tom jullie zijn eral. Bedacht me juist onlangs dat jullie omstreeks deze tijd zouden vertrekken.
    Geniet van alles wat daar is, Hopelijk lukt het je om gedachten wat te parkeren. Afleiding in ieder geval zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een soepele reis zeg en ook zo lekker veel beenruimte. En wat voelt dat thuiskomen toch altijd goed he. Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo te lezen is de reisdag soepel verlopen en dus voor nu.... Genieten !! Heerlijk om weer mee te kunnen lezen zo heb ik toch een beetje t idee ook in Florida te zijn.
    Thnx daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh heerlijk weer meegenieten met je blog! Fijn dat de heenreis goed is verlopen. Nogmaals fijne vakantie! Liefs, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo, dat klinkt goed allemaal zeg! Wat een perfecte vlucht hebben jullie gehad. Leuk om de foto van jullie auto te zien. Wij hebben vorige week ook een Ford Escape gehuurd via Avis; hij ziet er mooi uit! Heel veel plezier! We gaan gezellig iedere dag meegenieten op jullie blog

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat heerlijk zeg dat jullie de oversteek weer veilig hebben kunnen maken. Klinkt als een relaxte vlucht met de dreamliner. En ik ben blij dat jullie vakantie is begonnen,heerlijk meelezen met het blog. Geniet er van ! Ik geniet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oo wat fijn dat jullie er al zijn en de reis is goed gegaan!!
    En leuk dat jullie Ron hebben gezien,super fijn dat ie jullie kon helpen..
    Waar bloggen al niet goed voor is😉
    En ja een mooie Vila daar gaan jullie het zeker naar je zin hebben.
    En een goed begin bij de longhorn mmmm
    Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heerlijk lijkt me dat om in de star class te vliegen. Was het eten daar beter dan in economy?
    Fijn dat Ron kon helpen met de bagage, anders had Tom een paar keer moeten lopen waarschijnlijk.
    Kan me voorstellen dat jullie dat niet allemaal opkregen bij Longhorn.
    Ik zit te watertanden bij de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of het eten beter was weet ik niet zeker, maar de service was heel goed en we kregen er steeds verse warme broodjes bij, dat is wel eens anders. Wat wel erg fijn is dat je onbeperkt drankjes kunt krijgen waaronder wijn en bier.

      Verwijderen
  30. Hallo Aniet en Tom, heel veel plezier, ik ga alles weer lezen, gezellig,
    groetjes met een kus van Wil xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat een fijn begin van de vakantie.. Misschien moet ik nog maar eens bij TUI kijken, want na onze eerste Arke reis in 2012, was ik van mening nooit meer met hen te moeten vliegen... Maar als ik jullie vluchtfoto's zie...
    En wat een toeval dat Ron ook aan boord was..

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je bent weer "thuis". Mooi om te lezen dat de vlucht goed gegaan is. Dat is nog eens beenruimte. Kwartier te laat weg, maar daar weer kwartier te vroeg, dus aardig snel doorgevlogen. Geniet ze, en ga jullie weer volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik loop een paar dagen achter, maar dit ziet er uit als een goed begin. Ik ga snel verder lezen......

    BeantwoordenVerwijderen