maandag 1 februari 2016

Fort Myers beach en Yucatan beach grill

Omdat de weersverwachting voor vandaag en morgen zo goed waren hadden we eind vorige week een strandhotel in Fort Myers beach geboekt.
Hier blijven we één avond overnachten en rijden op dinsdag 2 februari weer naar Davenport.
Zo leuk een vakantie in een vakantie!

We vertrokken rond half 10 en de temperatuur was al ruim boven de 20 graden.
De GPS stuurde ons over de 17 en dit was een toeristische route. Onderweg zagen we veel sinaasappel plantages en vrachtwagens vol met sinaasappels. Als je dat zo ziet vraag je je af waarom sinaasappels zo duur moeten zijn hier in de supermarkt.
De temperatuur zagen we steeds meer oplopen, op een gegeven moment zagen we 84 graden Fahrenheit, oftewel 27 graden.

Dat het de laatste tijd veel geregend had kon je goed zien want langs de kant van de weg stond veel onder water en soms stroomde het water zelfs over de weg heen.
We stopten bij een Target om daar bij Starbucks een cappuccino te drinken en moesten onderweg van Fort Myers naar Fort Myers beach heel lang wachten tot we de brug over konden. Het was razend druk met verkeer.
Rond 14 uur waren we bij het hotel Best Western Plus beach resort hotel en konden hier in de schaduw op een rolstoelplaats parkeren.

We kregen een kamer op de 4e verdieping met uitzicht op het strand. Het zag er goed uit.
De kamer had ook een keukentje met grote koelkast en een klein fornuis.

Omdat ik trek gekregen had liepen we samen naar het centrum op zoek naar een leuk restaurantje.

We gingen bij Yucatan Beach stand bar and grill  wat eten. Het restaurant zag er gezellig uit en er speelde live muziek.
Ik had een Cuban sandwich met roasted pork, ham and swiss cheese. Niet wetende dat ik daar ook weer patat bij kreeg. Tom koos garnalen die hij zelf moest pellen met een pittige tomatensaus.

We liepen langs wat winkeltjes en gingen op het strand een stukje wandelen en wat lezen op stoeltjes.
Tom viel nog een poos in slaap. Op een gegeven moment hebben we de zonsondergang bekeken, prachtig.

Er kwamen heel veel mensen naar het strand om foto's te maken.
's Avonds had ik niet zo'n honger maar Tom lustte wel wat. We bekeken nog wat andere restaurants en het zag er gezellig uit met al die terrasjes buiten maar omdat we het Yucatan restaurant zo leuk vonden gingen we daar een klein hapje eten. We hadden de rolstoel mee genomen en gingen lekker buiten op het terras zitten. Het was nog heerlijk.
Ik bestelde nu de garnalen die je nog moest pellen en wat bread sticks en Tom nam de Taco salad (Home-made edible, crispy tortilla bowl loaded with lettuce, chili beef, tomatoes, onions, olives, jalapenos and shredded cheddar jack cheese. Served with a side of salsa and sour cream.) Ik at ongeveer 8 garnalen en Tom de rest.

We zaten er zo gezellig dat we nog een drankje namen en op de terugweg kocht ik nog een klein soft ijsje.
Eenmaal weer op de kamer ging Tom lezen op het balkon met het licht aan op z'n E-reader want er was geen licht op het balkon en ik maakte het blog. Ik wist niet zeker of de Wifi sterk zou zijn om de foto's te uploaden maar het ging allemaal goed gelukkig.

1. Wat leuk een uitstapje naar Fort Myers beach! Het is daar zo leuk , die sfeer en de omgeving, heerlijk. Wij waren daar vorig jaar ook, die live muziek bij die restaurantjes geeft al zo'n leuke sfeer! Mooie stek zo aan het strand en best western plus is hartstikke goed, lekker ontbijt, genieten weer!

2. Oh wat een heerlijke dag zeg, en uitzicht op het strand vanaf jullie kamer, heerlijk!

3. Super dag. Een vakantie tripje in je vakantie. Het ultieme relaxen zeg. Dit hebben jullie goed voor elkaar.

4. Leuk hoor op vakantie in de vakantie. En wat een geweldig weer hebben jullie om aan het strand te verblijven. Kijk die lucht eens strak blauw zijn. Genieten van het uitzicht op jullie balkon. En wat ziet dat restaurant er leuk en gezellig uit.t

5. Heerlijk hoor, fit Myers is een heerlijke plek om te verblijven! Dit hotel zijn wij ook een paar keer geweest! Yucatan is heel gezellig om te eten. Geniet maar van deze heerlijk plek! Ik zie dat de bekende blauwe stoelen op het strand vervangen zijn door strandbedjes.

6. Heerlijk Ft Myers......het was afgelopen zomer al een probleem om de brug over te momen maar toen waren ze de hele kustweg aan het opbreken. Misschien nog even naar Lovers Key? Geniet lekker van deze enorme mooie plek on Florida!!

7. Heerlijk een vakantie in een vakantie !! Wat een gezellig tentje zeg om te eten. Goede keuze !!

8. Wat een goed idee! Zo een "extra vakantie" is natuurlijk de kers op de taart. Dat restaurant ziet er erg gezellig uit en dan ook nog eens een hotel zo pal aan het strand. Genieten!

9. Zo leuk direct aan het strand op FMB. Alleen die bruggen, dat vond ik in de zomer al een ramp. Nu in het hoogseizoen zal het nog erger zijn.
    En idd morgen nog ff naar Lovers Key, dat ligt echt om de hoek daar.
    Have fun!

10. Hoe leuk een vakantie in een vakantie, jullie zijn zo lekker bezig.
    Een stranddag is zo fijn, zeker als je ook nog de zonsondergang kan meepakken :-)

Heel veel plezier nog!

11. Genieten! en met zijn allen de zonsondergang beleven...wat wil je nog meer?...

12. Leuk even weg tijdens de vakantie en zo de mogelijkheid meepikken om aan zee de zon op en onder zien te gaan

13. Ooo Anita maak ons gek!!!
    Nou ben ik helemaal jarloers,wat een heerlijke mini vakantie in jullie vakantie.
    Het is een super leuk hotel zo mooi aan het strand en lekker gegeten bij yucatan met live muziek.
    Snap heel goed dat jullie s'avonds nog een keer terug zijn geweest:).
    Zo leuk om de foto's te zien van alle plekjes waar wij ook zijn geweest..

14. Hoe lekker een mini vakantie in een vakantie ...
    Prachtig de zonsondergang .....
    Geniet nog lekker !
    Tot morgen ..
    Mandy

15. Wat een heerlijke trip hebben jullie gemaakt en wat een geweldig uitzicht vanuit jullie mooie kamer.
    Dan ook nog een prachtige zonsondergang en ik ben gewoon jaloers :)
    Restaurant ziet er erg gezellig uit en die taco...hmmm

16. Ook dat staat nog op ons lijstje. We zijn niet van die beach mensen. Maar het ziet er fantastisch uit. Zelfs het eten. Kreeg direct trek. Zonsondergang ziet er prachtig uit. Lekker zo'n vakantie in een vakantie. Dat doen jullie goed.

17. Wat een heerlijke mini vakantie aan het strand. En het weer ,zo lekker. Dat is genieten.

18. Zucht, jaloers, op het strand, het weer, het eten, de zonsondergang eigenlijk op alles, puur genieten!! Super!!!

19. Nou dat is niet verkeerd zo'n tussen tripje, mooie zonsondergang en het restaurant ziet er ook gezellig uit en lekker natuurlijk;-)

20. O wat een traktatie, 2 dagen Ft Myers Beach, daar gaan we deze zomer ook genieten! Het ziet er prachtig uit en zoals altijd.....het eten ziet er ook weer heerlijk uit! Veel plezier vandaag daar en goede reis terug naar de villa.

21. Wat een prachtig uitzicht vanaf je hotelkamer. En het eten ziet er ook heerlijk uit.

22. Helemaal niet mee gekregen dat jullie ook weer lekker in Florida zijn. Wat fijn dat het mogelijk was.
    Ik heb dus nog heel wat in te halen met lezen. Helaas zit het er wel al bijna op voor jullie. geniet er nog even van.

23. Wat een prachtige plaatjes, ook die van Tom ;-). Heerlijk Anita genieten van de kust, het was ook zo'n fantastische dag, vandaag ook, wat worden we verwend!

24. Het was leuk om even met jou te chatten terwijl je op het strand zat te genieten van de zon. Fort Myers is echt leuk met een apart sfeertje, toen wij er waren in september was het er jammer genoeg bar slecht weer. Leuk om te zien dat het restaurantje waar wij gegeten hebben ook op de foto staat :-)

Over foto's gesproken : de foto's zijn wederom prachtig vandaag !!!

25. Wat weer een heerlijke dag, leuk zo'n vakantie in je vakantie!