vrijdag 11 december 2015

Nog een maandje ....

Nog een maandje aftellen en dan gaan we naar Florida, hier kijken we enorm naar uit.
Maar eerst gezellig thuis de kerstdagen en Oud en Nieuw meemaken.
Vorig jaar waren we met de kerst in Florida en dat was fantastisch en heel speciaal met elkaar, maar het is wel een ander gevoel om kerst te vieren bij mooi weer.
Op oudejaarsavond in Seaworld had ik echt het idee had dat dit de laatste keer Florida zou zijn. Toen me gevraagd werd of ik goede voornemens had voor het nieuwe jaar, zei ik van niet maar dat mijn wens was om oudejaarsavond 2015 mee te maken. Dit jaar met fijne dingen (en een aantal minder fijne) heb ik toch maar mooi weer te pakken.

De plannen voor onze 4 weken samen, zijn iets gewijzigd want we krijgen bezoek van Sebastian en Hannelore. Zij komen gezellig 10 dagen langs en hebben een vlucht geboekt bij TUI en een eigen huurauto. Het huren van een auto viel nog niet mee omdat Sebastian 23 jaar is en een hoop autoverhuur bedrijven geen auto's verhuren aan personen onder de 25 jaar of er worden gigantische toeslagen berekend.
Uiteindelijk is het gelukt bij Sixt en hij gaat de auto een dag na aankomst ophalen in Lake Buena Vista.
Helaas heeft Nathalie geen vrij in deze periode en moet ze thuisblijven en zelfs tentamens maken. Maar ze is gelukkig niet helemaal alleen want Ollie vindt het vast gezellig dat zij er is.

Na de bouwput gezien te hebben in december 2014, ben ik zeer benieuwd hoe het er nu uitziet in Disney Springs. Die naam is nog wel even wennen, maar Downtown Disney heet nu officieel Disney Springs; dit is de nieuwe website Disney Springs
Er zijn daar diverse nieuwe restaurants geopend en ik wil graag een kijkje nemen bij Morimoto Asia, dat ziet er zo mooi uit op de foto's die ik gezien heb.
Hopelijk is de nieuwe chocoladeshop The Ganachery al open en Erin McKenna's bakery gaan we ook zeker met een bezoekje vereren. 


Eindelijk zal Carlo's Bakery (bekend van TLC's Cake Boss)  in de Florida mall ook open zijn, want ik wil nu wel eens zo'n beroemde cannoli proeven.


Omdat ik het zwemmen met roggen in The Grand Reef geweldig vind, heb ik tickets besteld via Attraction Tickets Direct Duitsland voor een "Day resort package" in Discovery Cove.
De kaartjes zijn zonder het zwemmen met dolfijnen (dat vind ik een veel te commerciële bedoening).
We hebben wel gedurende 14 dagen gratis toegang tot Seaworld en Aquatica. Of we naar het zwempark gaan is nog de vraag. Tot nu toe zijn we alleen in de Disney waterparken geweest, maar we hopen natuurlijk op heel mooi weer, dus wie weet.



Binnenkort ga ik me bij diverse restaurants opnieuw aanmelden voor hun nieuwsbrief en hopelijk stroomt daarna de mailbox vol met aanbiedingen van gratis appetizers of kortingen.
Er staan weer een aantal voor ons nieuwe restaurants op de "to try" list.
Natuurlijk gaan we ook het nieuwe Manny's Chophouse restaurant proberen in Kissimmee dat  onlangs geopend is. Hopelijk is het daar minder druk dan in Haines City.
Ik ben zo blij dat we 4 weken gaan, des te meer restaurants kunnen we proberen.

website

website

website

website
Bij een aantal van onze favorieten gaan we zeker eten, kijk maar eens op de link van restaurants bovenaan mijn blog.

23 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch en weer lekker veel gepland. We wensen jullie heel veel plezier!!! Op zijn minst net zo veel plezier als wij gaan hebben!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet dit een heerlijk gevoel zijn, lekker lang genieten en totaal geen haast om van alles te plannen en dan ook nog eens visite :)
    Ik ben benieuwd naar alle culinaire hoogstandjes die jullie weer gaan ontdekken, maar eerst nog even genieten van de feestdagen met je gezin...Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk vooruitzicht, voor je het weet is het zover.
    Gezellig dat er bezoek komt.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor, de jongelui op bezoek! We duimen natuurlijk voor mooi weer want jullie moeten natuurlijk Aquatica proberen......volgens de statistieken is maandag de fijnste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk Anita Florida in januari en veel 'lekkere ' planningen 😉. Gezellig dat jullie bezoek krijgen. Aquatica is met warm weer zo fijn. Nog veel voorpret en geniet van mooie feestdagen met elkaar. Tot januari!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk vooruitzicht een hele maand weg en dan toxh nog onderbroken door een aantal dagen vakantie van een van je kinderen. Heel veel plezier van de voorlol deze december maand

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk vooruitzicht Anita! Nog even doorbijten en dan ben je weer lekker thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk gaan wij jullie weer volgen. Altijd leuk ! Veel plezier met de voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk vooruitzicht! En natuurlijk wordt het mooi weer, gewoon, omdat jullie dat verdienen :-) En nog bezoek ook, fijn. Volgens mij ben ik 1 van de weinigen die nog nooit van Cake Boss had gehoord haha. Zal me ergens half/eind januari ook weer gaan aanmelden voor nieuwsbrieven van restaurants. Ga met plezier weer met jullie meelezen! Veel plezier met aftellen en de voorpret!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk vooruitzicht. Wij gaan wel met de kerst. Nu gaan de kids niet meer mee maar zitten we met het werk van Ruud... En die van ons komen niet op visite. Ik ga je weer volgen en het gevoel van onze kerstvakantie proberen lang vast te houden. Alvast fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig vooruitzicht voor jullie!
    Natuurlijk ga ik jullie weer volgen! Liefs en veel plezier met voorbereiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend fijn voor jullie dat jullie weer van Florida gaan genieten! De voorpret en plannen zijn al heerlijk, daar komen jullie de feestdagen vast goed mee door. Wij genieten met jullie mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nog maar een maandje,heerlijk om dat te kunnen zeggen.
    En wat een leuke plannen allemaal.
    Leuk dat Sebastiaan en hannelore komen.
    En tickets voor Discovery cove geweldig!!
    Vind dat park echt geweldig,zo relaxt daar.
    En ja wat een feestje om straks lekker 4 weken naar alle lekkere restaurants te gaan ben benieuwd.
    Geniet alvast van alle voorpret en fijne feestdagen..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk vooruitzicht Anita! We genieten graag mee met jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een hoop culinaire plannen, heerlijk hoor Anita!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk toch voor jullie,om weer naar dat heerlijke Florida te gaan! En al die leuke plannen die jullie hebben, geweldig! Maar eerst.... Genieten van de kerstdagen, fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohh nog maar een maandje. Wat een fantastisch vooruitzicht. Ik verheug me er nu al op om in de saaie januarimaand lekker jouw blog te kunnen lezen. Leuk ook dat jullie bezoek krijgen. Voor Ollie is het natuurlijk fijn dat er nog wel iemand thuis is die hem de nodige aandacht geeft ;-). Maar eerst goed genieten van de gezellige feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat schiet alweer op, ik kijk nu al uit naar jullie verslagen, fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat gaat opschieten Anita, nog maar een maand.. hoe lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk Anita, je geluk spat van je blog af!! Top dat de kids komen dat gaat genieten worden. Proef maar goed aan de cannoli, dan lees ik wel hoe het smaakt hahaha. Geniet van de voorpret, het is je meer dan gegund!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk voor uitzicht. Hopen dat de dagen voorbij vliegen zodat je snel in je geliefde Florida bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er allemaal weer fantastisch uit, dat wordt weer waanzinnig leuk.
    Toen wij in september DisneySprings hebben bezocht was het nog steeds een bouwput dus ik ben benieuwd ;-)
    Wel heel groot en veel restaurants dus daar zitten er vast wel een paar goeie bij voor jullie.
    Nog ff kerst en nieuwjaar vieren en dan is het zo ver, heerlijk vooruitzicht.
    Groepjes,
    Yvonne en Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat fijn dat jullie toch weer gaan. Pluk de dag!!
    we zijn vorige week bij Mannys geweest; wachttijden meer dan een uur. je moet echt even van hun call ahead setting gebruik maken. In Disney Springs is the Boathouse ook een prachtig restaurant om even rond te kijken en wat mij betreft mag Starbucks (tegenover Planet Hollywood) ook niet vergeten worden.
    geniet ervan!!
    twan

    BeantwoordenVerwijderen